Alycia & Ian

AI — maar dan echt

Een jaar geleden liet jij me het licht zien.

ons eerste jaar

Ons eerste jaar

Een lichtpad door ons eerste jaar. Vandaag vult het zich, beetje bij beetje. Tik op een moment om te openen.

23 juni 2025

Onze eerste beldate

Omdat jij zei: “anders vraag je me toch lekker op date.” En: “Eerst bellen?” — toen ik het niet durfde. We belden gelijk tot 3 uur ’s nachts. Daarna stuurde ik je dit:

Ik hoop dat je inmiddels lekker slaapt en straks wakker wordt met dit berichtje. Ik dacht wat onzekerheid te proeven over of je me afgeschrokken hebt en of ik het wel leuk vond. Ik weet niet zeker of ik dat duidelijk genoeg onderuit geschopt hebt. Ik vond het namelijk echt heel erg leuk om met je te praten. Hoe meer je vertelde hoe meer ik wilde weten. Ik heb nog 1000 vragen over. Dus ik hoop dat ik die nog een keer mag stellen. Hopelijk is dit overtuigender dan m’n eerdere poging 😅. Droom lief

24 juni 2025

En weer, tot diep in de nacht

Dit herhaalde zich. De volgende dag belden we weer tot diep in de nacht. Toen stuurde ik je dit:

Ik hou het kort en simpel: ik lig niet te malen vandaag want ik ben alleen maar heel blij. Ik wil graag weer verder gaan waar we gebleven waren. Dus we doen ons werk lekker snel en dan bel ik je. Ik heb morgen bestuursvergadering van ongeveer 19:30 tot 21:30 maar buiten dat om ben ik van jou. Onze gesprekken zijn debiel en bijzonder. Ik weet niet of het normaal zo gaat. Maar dat boeit ook niet als het goed voelt. Toch niet gelukt om het kort te houden. Geen spijt.

25 juni 2025

De ochtend voor onze date

De nacht voor onze date stuurde ik je dit:

Goedemorgen lieve Alycia, Gek eigenlijk, hoe vertrouwd iets kan voelen wat nog helemaal moet beginnen. We hebben nog geen koffie samen gedronken en toch voelt het alsof ik al weet dat jij degene bent die haar koffie koud laat worden omdat ze weer aan het vertellen is. Ik weet ook niet wat dit is; te vroeg, te veel, te snel misschien. Maar ik merk dat ik je aandacht mis als die er even niet is. En dat zegt wel wat. Dus ja, spannend morgen. Maar ook iets waar ik enorm naar uitkijk. Niet omdat ik nu al zeker weet wat dit is, maar omdat ik benieuwd ben naar alles wat we nog niet gezegd hebben. Ik vind het mooi dat je af en toe ratelt. Het even kwijt bent. En ik vind het speciaal dat ik dat nu al bij jou kan triggeren. Dan ben ik dus niet alleen van de kaart. Dat voelt veilig. Kan niet wachten.. 🧡

26 juni 2025

Onze eerste date

Ik kwam langs. En het was meteen aan. Dat weekend was je alweer bij mij. Hier begon alles.

Onze eerste date

1 juli 2025

Onze mantra’s

We waren al dik verliefd. Weer belden we tot 3:30 ’s nachts. Daarna stuurde ik je dit:

Goeiemorgen liefje. Ik probeer dit niet elke dag te doen omdat ik de lat dan zo hoog leg voor mezelf, maar het moet weer even vandaag. Ik wil denk ik vooral onze mantra’s even op een rijtje zetten. Je bent bijzonder Je bent adembenemend knap Je bent lief Je bent grappig Je bent super intelligent Je bent loyaal Je bent een debiel Je bent MIJN debiel Je giecheltje zorgt voor een klein infarct bij mij Je ogen doen mij smelten Vanaf nu komt alles goed Gedurende K3 kom je niet meer van mij af (en daarna ook niet, maar dat heeft nog geen waarde) Je bent stapelgek op mij Je bent een kleine boef Je gaat mij van mezelf leren houden Jouw probleem is mijn probleem En, gewoon nog een keer omdat hij zo belangrijk is Vanaf nu komt ALLES goed Ik ben helemaal van de kaart met jou. Voelt veilig. Geen spijt. 🧡